NO ÉS AIXÒ (I. Riera. El Punt-Avui 15.01.2020)

No em fa feliç el vot –sí o abs­tenció– que fa pre­si­dent Pedro Sánchez. Però m’hau­ria sumat a l’abs­tenció d’ERC, en la línia d’un Jordi Pujol…

No me complace el voto -sí o abstención- que convierte en presidente a Pedro Sánchez. Pero me habría sumado a la abstención de ERC, en la línea de un Jordi Pujol…

Indig­nació dos dies després de Reis d’un veí repu­blicà. Pre­fe­ria el sí final a Pedro Sánchez, com a mal menor, però fet un drap. Cora­gre. Un xicot molt jove que l’acom­pa­nyava insis­tia: “Pues a mí me han dicho que encima cobran.” El veí gran, que va pas­sar anys de presó –en temps de Franco–, em pre­gun­tava si dipu­ta­des i dipu­tats conei­xen a fons la Cons­ti­tució. I és que quan jo li havia rega­lat una Cons­ti­tució repu­bli­cana, em venia a veure per subrat­llar les diferències amb la del desem­bre de 1978. Li he dit que els/les elec­tes pro­me­ten o juren el com­pli­ment de la Carta Magna… però que com­par­teixo els seus dub­tes sobre si se l’havien estu­diat a fons. Quan exer­cia com a dipu­tat al Par­la­ment català, sovint dema­nava al pre­si­dent de torn de la cam­bra que renyés el càrrec que em res­po­nia en nom del govern, perquè demos­trava des­co­nei­xe­ment dels tex­tos legals bàsics.

En el debat d’aquests dies, m’ha fet sor­tir de polle­guera la mala llet dels ora­dors que dis­pa­ra­ven amb bala con­tra el can­di­dat a pre­si­dir el nou govern. I més quan aquests exa­brup­tes es gira­ven, de retop, con­tra els acu­sats (sic!) d’anti­cons­ti­tu­ci­o­na­lis­tes, de pro­e­tar­res, de sedi­ci­o­sos, d’inso­li­da­ri­tat amb pobles de la Pell de Brau, etcètera.

No em fa feliç el vot –sí o abs­tenció– que fa pre­si­dent Pedro Sánchez. Però m’hau­ria sumat a l’abs­tenció d’ERC, en la línia d’un Jordi Pujol quan va defen­sar el sí de CiU al pres­su­post aznarià del PP. Jo era amb ell als estu­dis de Cata­lu­nya Ràdio. Em va dema­nar que em quedés a l’emis­sora. Al final de tot ple­gat, li vaig dir que no estava d’acord amb el seu sí, però que ente­nia el seu coratge.

ENLLAÇ EL-PUNT-AVUI

Indignación dos días después de Reyes de un vecino republicano. Prefería el sí final a Pedro Sánchez, como mal menor, pero hecho una birria. Coraje. Un muchacho muy joven que le acompañaba insistía: “Pues a mí me han dicho que encima cobran.”El vecino mayor, que había pasado unos años en prisión -en tiempos de Franco-, me preguntaba si diputadas y diputados conocían a fondo la Constitución. Y es que cuando yo le regalé una Constitución republicana, me venía a ver para subrayar las diferencias con la de diciembre de 1978. Le he dicho que los electos prometen o juran cumplir con la Carta Magna … pero que comparto sus dudas  sobre si se la habían estudiado a fondo. Cuando ejercía como diputado en el Parlament de Cataluña, a menudo pedía al presidente de turno de la cámara que regañara el ponente que me respondía en nombre del gobierno, porque demostraba desconocimiento de los textos legales básicos.

En el debate de estos días, me ha hecho indignar la mala leche de los oradores que disparaban con bala contra el candidato a presidente del nuevo gobierno. Y más cuando estos exabruptos se volvían, de rebote, contra los acusados (sic!) de anticonstitucionalistas, proetarras, sediciosos, de insolidaridad con los pueblos de la piel de toro, etcétera.

No me complace el voto -sí o abstención- que convierte en presidente a Pedro Sánchez. Pero me habría sumado a la abstención de ERC, en la línea de un Jordi Pujol cuando defendía el sí de CiU a los presupuestos aznarianos del PP. Yo estaba con él en los estudios de Catalunya Radio. Me pidió que me quedara en la emisora. Al final, le dije que no estaba de acuerdo con su sí, pero que entendía su coraje.

1 Comment
  • Enric Urraca
    Posted at 16:02h, 15 enero Responder

    E.n lo que a mi se refiere prefiero este gobierno a cualquier otro de esta derecha radicalizada. Ahora bien, soy consciente de la fragilidad de este gobierno y por ende de los límites transformadores que eso conlleva. Añado a esto la tibieza histórica del PSOE y me resulta muy complicada la tarea a pesar del esfuerzo de Podemos.
    Por esta razón, tengo una actitud de alegría contenida, puede ser porque a mi edad he tenido ya demasiadas decepciones. No en tanto, en mi foro interior siento esa llama esperanzadora..
    Ojalá no me la apaguen. Salud y república

Post A Comment

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.